Landing in Afrika - Reisverslag uit Geel, België van De Perre - WaarBenJij.nu Landing in Afrika - Reisverslag uit Geel, België van De Perre - WaarBenJij.nu

Landing in Afrika

Door: Perre

Blijf op de hoogte en volg De Perre

24 Mei 2015 | België, Geel

De laatste dagen voor vertrek waren dus behoorlijk heftig, te laat aan je visaprocedure's beginnen is echt geen aanrader. Bureaucratie is een hel, en geloof me, in Belgenland valt het met de bureaucratie heel goed mee. Wat wel is, is dat ze uiteinelijk wel de moeite doen om je te helpen, maar dat komt pas als de nood hoog is. Stress is het resultaat. Ik wist niet dat het kon, maar ik heb echt stress gehad. Al bij al is alles in orde gekomen.
Op de laatste avond nog de laatste boodschappen gedaan, nog wat materiaal verzamelen dat ik hoop niet nodig te hebben. Pedalen al afnemen, stuur dwarszetten en hier gaat het al goed mis. Ik hoor een knak die me niet aanstaat. De vrees wordt bewaarheid als ik kan blijven aandraaien. Enfin, tegen middernacht kan je niet veel meer uitrichten, en de fiets zal zo meegaan. De rest van de nacht wordt besteedt aan het klaarmaken van fiets, bagage in-uit-anders inpakken, administratie die nog moet gebeuren etc.
Om 6.00u pikt Lex me op. Van de rit naar Brussel Airport heb ik niet veel gezien. 7.15u, ruim op tijd, het inpakken van de fiets kan beginnen, niet eenvoudig alleen. Vrij snel merk ik dat mijn gsm er niet bij is. Vervelend, maar dat heeft zijn voor en nadelen.
Sinds de dag voor vertrek voel ik me niet echt kiplekker, maar in de luchthaven merk ik dat er iets meer aan de hand is. Bij momenten voel ik me behoorlijk misselijk. Op 12.000m hoogte wordt de maaginhoud vakkundig in het toilet gemikt. T'is nu niet het moment om ziek te worden.
Stillaan komt het land onder ons dichterbij. Een droge vlakte met her en der wat begroeing en bewoning.
Een Afrikaanse luchthaven is net iets anders dan Brussel.
Gadegeslagen door een tiental werknemers monteer ik de fiets. Lichte verbazing als ik mijn plannen uit de doeken doe.
Aangezien ik geen echt adres heb van het hotel, neem ik maar een taxi.

  • 24 Mei 2015 - 18:55

    Jan:

    We love you perre.
    Geef er een lap op en geniet van het avontuur

  • 24 Mei 2015 - 19:34

    Véronique Tassenoy:

    Geen GSM mee, dan volg ik het hier wel . Veel succes en hopelijk wil de gezondheid mee !

  • 24 Mei 2015 - 23:08

    Wim Lemmens:

    Geen gsm, gebroken stuurpen en maag in't wc... Wat een start

    Hopelijk wel pepperspray gevonden tegen hyena's??

    'T amusement ginds maar hou het veilig

  • 25 Mei 2015 - 03:14

    Filip Van Schoor:

    Zo ken ik de perre. Wat moet een mens in godsnaam in den brousse met een gsm??? Een stuur dat e bikke vastzit is misschien net iets belangrijker. En btw, niet te veel tijd verliezen met berichten. Hou het maar allemaal goed bij tot je weer in den Belgiek bent, en tot dan, gewoon gaaaaaaaas geven man. Ikke nu al supermega jaloers zulle. Hou je taai makker!!

  • 25 Mei 2015 - 10:16

    Jurgen:

    ’t Maakt wel kostelijke reisverhalen...

  • 25 Mei 2015 - 13:08

    Jef Van Beylen:

    Go Perre!

    Ge zult Afrika wel leren kennen (en/of omgekeerd)!

  • 25 Mei 2015 - 22:56

    Toon:

    You go man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

De Perre

Actief sinds 18 Mei 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 8424

Voorgaande reizen:

21 April 2018 - 01 Juni 2018

Madagascar

22 Mei 2015 - 21 Juni 2015

Fietsen in West Afrika

Landen bezocht: