Ouagadougou - Reisverslag uit Geel, België van De Perre - WaarBenJij.nu Ouagadougou - Reisverslag uit Geel, België van De Perre - WaarBenJij.nu

Ouagadougou

Door: De Perre

Blijf op de hoogte en volg De Perre

24 Mei 2015 | België, Geel

Hotel is in orde, naar plaatselijke normen... Airco maakt lawaai, zal wel wat koelen ook zeker :-) Elektriciteit valt af en toe uit, het kan veel erger.
Savonds op het terras heb ik al direct een vriend. Uitgenodigd worden in zijn kraam betekend natuurlijk iets kopen. Krijg wel uitgelegd dat ik alleen iets heel klein kan kopen. Bij het prijsonderhandelen verlies ik uiteindelijk toch. Al is het maar omdat je gewoon niet genoeg terugkrijgt.
Even later komt een gids zich voorstellen. Blijkbaar officiele stadsgids, met badge. +22678602455 Frans en wat Engelstalig. Savonds de eerste menu africaine; couscous avec poulet. 1 paprikatje in de saus... Ik wist gelijk waar mn slokdarm liep. Tsjonge, maar het was wel lekker.
Enfin, zaterdagochtend staan de mannen me al op te wachten, Sale om de fiets te herstellen, Bernard gaat me gidsen.
Bij aankomst aan het hotel heeft Sale het betreffende deel van de stuurpen, de bout is nog in orde. Gewoon laten doen die mannen.
Savonds de fiets nog een beetje finetunen, fiets op vliegtuig is niet ideaal.
Op tijd erin. Veel lawaai tot laat in de nacht. Smorgens zijn ze wel vroeg op.
Vandaag heeft Bernard een motor gehuurd, ik achterop. 30-40 km verder is een park (nuja) met kaaimannen. 1000CFA inkom en 2000CFA voor een kippetje(?) Na wat intro en uitleg naar een leeg meer, waar in het laatste water een tiental kaaimannen zitten. Het kippetje binden ze aan een stok en het vervolg laat zich raden.
Terug naar het hotel. Met de fiets verkend hoe ik morgen ochtend de stad uitmoet. 40°C Zweten joh.
Morgenvroeg rond 6.00u bij het lichtworden direct de pedalen in gang trappen, dan is het slechts 30°C. Doel is Kombissiri op de N5 richting Po.
Het lijkt wel dat ik heel vlot de stad uit ga raken, dus het doel moet normaal wel haalbaar zijn, misschien nog wat verder.

  • 25 Mei 2015 - 21:11

    Lex & Rita:

    Dag Perre,
    Fijn om uw eerste reisverslag te lezen! De Lex is doodongerust geweest omdat hij uwe GSM hoorde op de weg naar Hasselt. 's Avonds moest ik horen in wat een penibele situatie je wel zou kunnen terechtkomen daar in Afrika. Hijzelf heeft daar ervaring mee hé... Maar gij zijt ne grote jongen en ik lees dat je goed uwe plan kan trekken. Houden zo hé!! Vanuit Geel & NDW weinig spectaculair nieuws: Leen Milles is bevallen van een dochter Marie en daarmee is den Dirk nen trotse opa geworden.
    Perre, wij kijken uit naar een volgend verslag en wensen u 'n avontuurlijke fietstocht en vakantie!
    De Lex ligt te luieren in de zetel en zal de volgende keer wel iets schrijven zegt 'm.
    Hou u goed en probeer niet alles te temmen wat op uwe weg komt zou 'k zeggen...
    Veel groetjes van ons!

  • 27 Mei 2015 - 07:33

    Véronique Tassenoy:

    Hoi Johan,
    Al iedere dag ... opstaan, kijken of er nieuws is, voor ik ga slapen kijken of je nog tijd hebt gevonden voor een verslagje .
    Hoop dat alles goed met je gaat . Ik vind het bewonderenswaardig je zin voor avontuur, maar blijf bezorgd . Je kent me he ...
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

De Perre

Actief sinds 18 Mei 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8420

Voorgaande reizen:

21 April 2018 - 01 Juni 2018

Madagascar

22 Mei 2015 - 21 Juni 2015

Fietsen in West Afrika

Landen bezocht: