Auberge Nobere - Reisverslag uit Geel, België van De Perre - WaarBenJij.nu Auberge Nobere - Reisverslag uit Geel, België van De Perre - WaarBenJij.nu

Auberge Nobere

Door: De Perre

Blijf op de hoogte en volg De Perre

28 Mei 2015 | België, Geel

Eerste overnachting in Kombissiri, tweede dag verder naar Nobere, hopelijk kan ik iets verder geraken.
Uiteindelijk besluit ik in Nobere even uit te rusten, en ga de Mairie binnen. Blijkbaar is er toch een Auberge, interessant. Ik besluit het er bij te laten en intrek te nemen.
Ongelooflijk wat hier ligt: op een ommuurd domein van 25 bij 30 meter staan 24 logies, vanaf de weg staat niets aangegeven, dus normaal rij je er zo voorbij.
Said ontvangt me met open armen en ik word gesoigneerd als een prins. De Burkinese keuken is echt wel lekker.
Savonds nodigt Said me uit naar het dorp (langs de hoofdweg) De dorpsoudste wordt respectvol begroet, en we maken kennis met half het dorp, met de burgemeester heb ik een lang gesprek.
Savonds slaap ik buiten onder de luifel, een mat en extra matras worden aangebracht. Dan komen ze nog eten aanbrengen.
Nadien komen nog drie anderen in de buurt liggen, voor de veiligheid, maar ik zou bij god niet weten waar dat voor nodig is.

Voor de geinteresseerden:
Auberge Nobere
GPS coordinaten
N 11 32` 49.8``
W 001 12` 15.8``

Saiba Ouedraogo 00226-70-55-05-97 / 00226-78-01-55-52
(Engelstalig) Mamate 00226 79 93 79 25

Mairie staat aangegeven ten oosten van N5, de auberge is ten zuiden van de Mairie

  • 28 Mei 2015 - 13:12

    Véronique Tassenoy:

    Leest als een boek !

  • 28 Mei 2015 - 13:23

    Pieterjan:

    Leuk te horen dat het goed gaat.
    Laat je maar goed verwennen, want je weet niet wanneer het de volgende keer is dat je op adem kan komen!

    Ik heb je berichtje toevallig ontdekt in mijn spam. Ik zal de andere op de hoogte brengen dat ze hun spam eens nazien.

    Wij vertrekken morgen naar Parijs. Het voelt enorm scoutesk aan. Het gaat afzien worden, maar met een voorbeeld als jij, hebben we iets om aan ons op te trekken.
    Het gaat je goed, je reis leeft hier!

    PJ



  • 28 Mei 2015 - 20:18

    De Ganse Familie:

    Het klinkt alsof je je daar wel gaat amuseren.
    Geniet er maar ten volle van ginder in den Afrique.

    Wij zullen ons hier ook wel amuseren.
    Oma & opa zijn hier net met een ijsje komen trakteren.

    Groetjes de 5 thuisblijvers.

    Oma, Opa, Cécile, Vincent & Filou

  • 29 Mei 2015 - 19:33

    Koen:

    Echt leuk om je avonturen op de voet te kunnen volgen.
    Ik wist trouwens niet dat er zulk in literair talent in u verborgen zat.
    We zijn al benieuwd naar het volgende verslagje.
    Keep us updated.

  • 02 Juni 2015 - 20:13

    Flip:

    Ouedraogo, familie van ons Elodie ? Laat de rest van de verhalen maar komen. En Idd, leest als een boek. Goed bezig man, btw, hier geen reden te bedenken om terug te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

De Perre

Actief sinds 18 Mei 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 8412

Voorgaande reizen:

21 April 2018 - 01 Juni 2018

Madagascar

22 Mei 2015 - 21 Juni 2015

Fietsen in West Afrika

Landen bezocht: